آخرین اخبار

تاریخ : 22. فروردين 1392 - 21:22   |   کد مطلب: 2784
همدان- جانشین ستاد انتخابات استانداری همدان گفت: با دستور وزیر کشور روند تشکیل هیات اجرایی شهرستان ها و بخش ها از روز چهارشنبه هفته جاری در همدان آغاز شد و به مدت پنج روز کاری ادامه دارد.

به گزارش صبح رزن،'مهدی فتحیان نسب' روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرمانداران و بخشداران مکلف هستند 30 معتمد را برای تایید صلاحیت به هیات نظارت شهرستان معرفی کنند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان اضافه کرد: بعد از تایید صلاحیت افراد معرفی شده از سوی اعضای هیات نظارت، طی انتخاباتی هشت نفر از بین 30 معتمد به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب می شوند.

وی گفت: هیات اجرایی شهرستان ها دارای 11 عضو شامل هشت معتمد ، فرماندار ، نماینده اداره ثبت احوال و نماینده آموزش و پرورش است که فرماندار ریاست هیات اجرایی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بخشداران ریاست هیات اجرایی شوراهای بخش را بر عهده دارند اظهار داشت: هفت نفر از بین 30 معتمد تایید صلاحیت شده از سوی هیات نظارت به عنوان هیات اجرایی بخش تعیین می شوند.

جانشین ستاد انتخابات استان همدان افزود: نماینده اداره ثبت احوال ، آموزش و پرورش و جهادسازندگی از دیگر اعضای هیات اجرایی بخش ها هستند که فعالیت های اجرایی انتخابات شورای روستاها را انجام می دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: اعضای شعب اخذ رای که عمدتا از افراد شاخص و معتمدین محلات هستند نیز از سوی هیات اجرایی شهر و بخش ها تعیین می شوند.

فتحیان نسب اضافه کرد: داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر روستا از 26 فروردین ‌ماه به مدت یک هفته مهلت دارند با مراجعه به بخشداری‌ها یا فرمانداری ها ثبت ‌نام نمایند.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 24 خرداد ماه سالجاری برگزار می شود.

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن